Sussiies

Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Hallen på Övervåningen :)

Av Sussiie - 27 februari 2012 15:06


God morgon :)


Jag som så gärna ville grejja i växthuset idag... Men e så pissigt väder jue . Trodde nästan att våren va på g. Men imorn ska de jue bli 10+ och sol så hoppas de stämmer :)

Tänkte bjuda på lite före och efterbilder av hallen på övervåningen och trappan.



 


Ja de här är jue innan vi flyttat in, Jag tog några smygbilder för ja ville jue planera lite hur ja ville ha de . ;)



  


Här är jue då trappan innan jag målade den. Väggen här mä fönstret gör vi inte ordning försen senare när vi ska byta fönster å vela. Så den får se ut som den gör.


  


Här har vi inte ens satt upp hela taket. Vi är mycket nöjda med de taket vi valde. De va la de som kostade mäst på hela övervåningen men vi la ist billigare golv. :) Så blir nytt golv inne i garderoberna oxo :)


 


Här har vi påbörjat golvet. Inte ens satt in dörrarna än. Vi valde att behålla de gamla dörrarna så jag har målat om dom. Va så konstiga mått på vissa dörrar så hade jue fått specialbeställa å grejjer. Orka ... Billigare så här . ;))


     


Då va trappan äntligen färdigmålad :) Ska nog måla ett lager till när fönsterväggen är klar å så. Nu e de bara trappräcket som ska upp :) Kanske blir idag :D


 


Och då va de klaaart :D Bara en garderob som jag spacklade idag så hoppas de torkast snart så ja kan slipa å måla den. Så in mä lite hyllor där så e den mä klar :) Bytt handtag mä:) Men vi vet inte riktigt om vi e nöjda mä dom så kanske byter igen :O


Kraam


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sussiie - 9 augusti 2013 23:35

Nja vi får la se på de... Just nu fick jag lust att skriva iaf :) Ligger i sängen å är aptrött, men har en riktig huligan i magen så det ännu inte så lätt att somna då. Hoppas den lilla krabaten bestämmer sig för att titta ut snart!! Vill ju så g...

Av Sussiie - 26 januari 2013 13:39

Jippiie va kul de e här på uteavdelningen ;) så jäääävla kallt. Hoppas att han e klar snart så vi kan kolla kakel !!!! ...

Av Sussiie - 26 januari 2013 07:38

Kände verkligen för att gå upp 6:20 idag.... Så typiskt när de e David som har sovmorgon... Idag hoppas ja iaf att de blir en tripp till hornbach för å kolla lite kakel å så. :) ...

Av Sussiie - 25 januari 2013 08:54

Härligt, idag e David ledig så ja fick sovmorgon :) ändå vaknade ja 8:15, men lite sovmorgon iaf :) Va bara tvungen å ta en bild på min fina orkidé (som jag aldrig trodde skulle överleva) som har bestämt sig att växa på ett udda sätt! :) men de f...

Av Sussiie - 20 januari 2013 11:52

Igår fick de bli lekstaden i Kungälv mä David, Isabelle å Martin å barnen :) jättetrevligt, skoj för barnen å även oss vuxna :P Så idag blir de till att plocka lite hemma. De måste jue göras de mä. Men David grejjar mä badrummet, tänk att de sk...

Presentation


Hej :) Sussi heter jag och har precis köpt ett hus med min sambo och vi har ett barn Althea. Så här får ni följa våran resa genom renovering och vardagslivet. :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

~


Ovido - Quiz & Flashcards