Sussiies

Alla inlägg under april 2012

Av Sussiie - 30 april 2012 16:44


Kommer upp i tid nästan varje dag nu jue... Undra varför ;) Vissa dagar känner jag att ja gärna sovit hela dagen, Men dagar som denna så gör de inget. Riktigt skönt å komma upp i tid. Har jue fått hit grävmaskinen så DAvid gräver för fullt. Både dräneringen och nya parkeringen. 

Ska sättas mur och en ny häck och aa massa grejjer ska göras. :) 


Planterat lite idag från trädgården till krukor å ser om de överlever. Vi hoppades på att vi kunde spara lite eftersom vi ska dränera så försvinner jue allt längs väggen. Sparar inte så mycke men lite iaf :) Har även rensat växthuset. Där vi inte ens satt in gurkorna eller tomaterna. Men jag har hört att täckbark ska va bra för sånt? 


     




Såhär ser de ut just nu :) Ska jue bli parkeringen här då som vi grävt ut nu. All häck ska bort, å sockertopparna tror ja dom heter ska bort... Ny häck ska upp å de ska muras runt parkeringen å läggas grus...

Ingen ide att börja med trädgården än för där ska jue grävas upp hela skiten ...


Men ska de va fint så får man lida pin ;))





Blir de toröd ikväll tro? :) 




Hoppas alla får en trevlig kväll :)  

Av Sussiie - 30 april 2012 16:32



Heej å Håå ;)


Tror nu att jag fick ro å sätta mej här en stund :) Får se hur långt jag hinner innan hon vaknar. Har jue hänt väldigt mycke på senaste tiden.


Har jue gått å blitt Morsa =D Hehe. Men nu börjar allt lugna ner sig å jag börjar nog komma in i detta nu :))


         



Althea <3



 



Av Sussiie - 28 april 2012 19:44


Äntligen är uterummet färdigt :D :D


Någon som har en dagbädd / Järnsäng liggandes ? Det köpes gärna !! 


Ne orkar inte skriva mer... ha en trevlig helg :D 

Av Sussiie - 15 april 2012 11:09


Hej :)


Var längesedan jag skrev nu men har jue haft fullt upp :)


Måste bara säga att det är inte underbart att föda barn som alla säger!! De gör så in i helvette ont så man bara vill dö typ !! Å de går inte över när ungen kommit ut heller. Ne för då ska dom sy å grejjer å man kan knappt gå på 2 veckor och man har sår på bröstvårtorna å de gör fruktansvärt ont att amma mä. Visst är de underbart när det lilla miraklet väl kommit ut och ligger där på magen. Det går inte att beskriva . Men smärtan ... hehe. Min förlossning tog ca 14 timmar...


Men nu när nästan all smärta är borta så kan jag faktiskt tänka mig en till i framtiden =P Trodde jag inte efter den förlossnigen. Man kan nog ha det lättare.


Sjuksköterskans kommentar precis när hon kommit ut typ: Andra barnet går mycket lättare. Så ja ba a men de blir inga fler =P hehe.


Men nu är hon äntligen här å de går jue inte att beskriva den känslan. Man e stolt, glad, Allt. :) <3 Känns så konstigt att jag har blivit mamma. =P 

Ne nog om detta :) Ville bara säga att de gör så jävla apont ;)) Hehe Men de e värt de :) 


Va ute å passade på å gå en promenad medans DAvid va å cykla men kom typ 2 km ba för de börja droppa så våga inte gå längre om de skulle börja spöa. Men när jag precis kom hem igen då börja självklart solen skina. Se om vi hinner en längre promenad sen. :)


Lägger självklart in bilder men får bli senare eller en annan dag. Måste passa på å grejja lite nu medans hon sover :)


Kraam kraam




 

Presentation


Hej :) Sussi heter jag och har precis köpt ett hus med min sambo och vi har ett barn Althea. Så här får ni följa våran resa genom renovering och vardagslivet. :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

~


Ovido - Quiz & Flashcards