Sussiies

Alla inlägg under januari 2012

Av Sussiie - 30 januari 2012 19:07



Vart och hämta henne kl 11 på kvällen å va inte hemma försen vid 2... på natten. Denna person har jag inte pratat med på över ett halvår!! Varför ska jag ställa upp å hjälpa när man bara får skit tillbaka?? Är nu inlagd på psyket... Hur länge orkar man hjälpa en sån person som bara går tillbaka till de gamla och inte har stake nog att stå för sina misstag och inte ens för att försöka rätta till det som en gång gick fel? De e la inte mitt ansvar att ha det som ett förråd hemma bara för att den personen inte har något hem? Är det mitt ansvar att ta hand om mina egna så kallade .... när jag har ett eget liv och ska snart ha barn och har skaffat hus ... De e hon som ska finnas där för mej . Jag orkar inte. Mitt egna liv kommer gå i kras om jag måste se efter henne. Varför ska JAG hämta henne mitt i natten när hon gömt sig för mej och mina systrar ? Varför ska jag hämta hennes saker? Varför ska jag ringa hennes samtal? Varför ska ja se till så hon får hjälp? Är jag elak om jag skiter i henne för att jag har ett eget liv? Det här är hennes sista chans och går hon tillbaka till den husvagnen å den gubben som köper spriten till henne så är det HEJDÅ!! Jag mådde asbra ända tills hon ringde och ville ha min hjälp. Mådde bra tills nu när jag vet vart hon är. Mådde bra tills jag visste att nu måste jag göra allt jag kan för att hon inte ska ha kontakt med honom igen och att hon fått lägenhet och kanske till och med fängelse. Jag fick dra henne ur husvagnen när han höll emot. Jag verkligen hoppas att det blir fängelse för henne för då måste hon vara nykter!

Detta är hennes sista chans! Mitt barn klarar sig bra utan en mormor precis som jag gjort i alla dessa år. Ett barn ska inte behöva se sånna saker som jag fick göra när jag var liten. SÅ detta är hennes sista chans. Hur länge orkar man hjälpa en person som vägrar hjälpa sig själv? Var bara så illa tvungen att skriva så man får de ur sig!! E så arg men ändå så lessen...

Av Sussiie - 27 januari 2012 10:44



godmorgon :)


Då fick man just lön :) Å då försvann den lika fort till räkningar... Väldig omställning dehär ... från att bo i en lägenhet mä 1400 kr i hyra å el å allt ingår till ett hus där allt kostar multum... Passar jue perfekt nu då när ja bara får 80% av lönen att csn kommer å vill ha pengar oxo... Ååå blir så trött. :(( Tråkigt detta asså.


Annars inget nytt eller kul att berätta ;) Ja har ingen ork att göra nått. :( Ska de va såhär när man e gravid?


Ne nu ska ja la fortsätta att måla dörrar... Såå kul ;) Hoppas att ja blir klar mä de snart så man blir klar mä den våningen...


Händer nått skojj i helgen ?? :)



Puss å kraam

Av Sussiie - 20 januari 2012 18:40



Godkväll :)


Idag var sista dagen på jobbet å måste jue säga att det känns väldigt skönt . :) Nu kan ja ligga å slappa eller göra vad jag vill . :) Innan det är dax så får man vell passa på antar jag ;)


Jag började jue måla några stolar för ganska längesen som nu e klara . :) Eller de har vart klara ett tag men måste jue lägga ut dom här ;)


    


Duger jue till å börja med. Har 2 till pinnstolar men dom ser inte riktigt likadana ut så har inte målat dom än. Men köket e inte så stort för fler . :)

Väntar tills vi renoverar köket med nya möbler och tallrikar å allt man ska ha . =P Införskaffat oss en ny kökslampa iaf . Från Ikea. :)


Jag vill hitta sånna här cafemöbler eller stålbord å 2 stolar ... Men hittar jue inte de. Någon som vet vart de finns ? :))


Har oxo målat klart skötbordet idag så ska la måla de en eller två ggr till så blir de nog bra . :)


Vill att de ska bli vår så man kan grejja ute lite . :) Hade vart skojj. Men iofs kanske ja inte kan börja där eftersom vi inte dränerat om framsidan än så de lär jue bli lerigt. :O Aa får la se vad som händer :))


Ha en bra kväll allihopa :))





Av Sussiie - 18 januari 2012 13:50



Får se om jag hinner med att göra allt innan jobbet idag. Börjar iofs 17. =P Men ändå. Hehe. Har redan hunnit med att förbereda bakning som jag tyvärr inte hinner imorn . :O , tvättat , handlat, å massa mer tråkiga saker. Så när jag skulle ta bilen imorse till affären så ser jag att de e punka ... YES . Tur att man har en till bil för tillfället då . ;))


Va på Bauhause igår mä för ovanlighetens skull ;) Köpte badrumsmöbler :D Men jobbigt att de e sne tak å vi e ganska långa så får jue bygga om spegelskåpet... Men de fixar sig nog . Hämtade också ett gammelt sletet skrivbord hos fassan som ska målas vitt ;) Gratis e gott . :) Speciellt när de kan piffas till med lite färg . :) Har massa att måla nu känner jag... Men ska börja med skötbordet. Förhoppningsvis nu innan jobbet.


Va jue på föräldragruppen igår mä. :) Va la trevligt men orka sitta där i nästan 3 timmar varje tisdag . :/ Hehe . Hoppas man lär sig något nytt nästa gång då iaf.


Nepp nu får jag rappa på å fixa resten . :) Ha en bra dag . :))


Puts & Krom ;)



Av Sussiie - 17 januari 2012 10:54



Idag ska vi på vårat första möte med föräldragruppen. =O Lite pirrigt men ska bli kul oxo och se vad det är för något. :) David är där uppe och lägger golv så jag ska la gå upp å hjälpa han så gott jag kan snart =P Men ville först lägga ut lite bilder på badrummet där uppe :)



Så här fint va de innan ;) Grönt och blommigt.

  

          


David har kaklat allt å måste säga att vi är riktigt nöjda :) Va jue Ändå första gången han nånsin kaklat . :) Nu ska bara toan in så ska vi hitta nån fin spegel och tvättställ . :) De e inte lätt när badrummet är så litet så man måste tänka på måtten =P Gillar skorstenen som vi fyllt mä sten :) Ser nästan ut som den ska vara sån :)


Ne nu får ja nog göra lite nytta innan de e dax att gå på föräldragruppen. :)


Ha de bra . :) Puss å Kraam





Av Sussiie - 17 januari 2012 09:38


Gomorron :)

Ska göra ett försök till att lägga in bilder nu tänkte jag :) Börjar med vårat sovrum .


  


Här är en bild tagen från hallen å in i sovrummet innan vi hade ens flyttat in =P Va den enda före bilden jag hittade.


  


Så här ser de ut nu.

Vi har bytt tak, golv väggar . :) Målat elementen Satt nya lister och till våren blir de nya fönster oxo :) Bilden blev inte så himla bra men den bästa jag hittade. Sen blir de bättre bilder å roligare när vi börjar flytta in där . :)


  


Köpte söta "va de nu heter" ;) Hehe . Tycker de ser lite gammalt ut mä dom . :) De e jue de jag vill åstadkomma. Men tapeten e jue läcker eller hur . ;))

LÄngtar såå nu tills vi kan flytta upp :)


Av Sussiie - 16 januari 2012 19:45



Nu tänkte jag faktiskt lägga ut lite bilder på hur de går mä våran renovering. :) Börjar äntligen komma nån vart å man ser verkligen resultat. SNart klara med övervåningen. Känns så skönt att man kan släppa de sen å bara tänka på graviditeten . Är jue inte långt kvar nu :)


Äsch , de går jue inte å lägga in bilder. :/ I vårat sovrum är iaf allt klart förutom en dörr som ska in. :) Måste säga att jag älskar tapeten som vi faktiskt valde. Blev kär i den mer å mer för varje gång jag såg den men visste inte om vi hade mord nog att faktiskt ha den i ett helt rum. Men de blir såå fint . :) Vill verkligen lägga ut bilder så ska försöka göra detta imorn. :) Kan inte säga att jag inte har tid iaf för e jue sjukskriven 50 % och fredag är min sista dag på jobbet. :) ska bli skönt för nu känner jag att jag börjat bli stor. :) Både mysigt men lite jobbigt också.


Nu tror jag att vi skaffat nästan allt man behöver . =P Till Bebisen =P De e en skötväska och åkpåse som vi behöver. Kläder har vi fått såå mycke så jag väntar med att handla de tills den kommit å jag vet vad det blir . :)


E de någon som har några bra namnförslag ?? Vi behöver alla förslag :)) E jue svårt detta för de finns så mycke fina. Men vill inte ha ett som är jätte vanligt heller. :)


Ne nu ska ja se om David behöver lite hjälp med golvet.


Puss å Godnatt :)

Presentation


Hej :) Sussi heter jag och har precis köpt ett hus med min sambo och vi har ett barn Althea. Så här får ni följa våran resa genom renovering och vardagslivet. :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

~


Ovido - Quiz & Flashcards